Raamatuntutkistelut ja jumalanpalvelus

Betel-kirkon jumalanpalvelus, pidetään joka lauantai eli sapattisin alkaen klo 11.15. Jumalanpalvelusta edeltää yhteinen raamatuntutkistelu sekä kirkkosalissa että alakerran pienryhmissä klo 10.30. Tutkimme yhdessä joko jotakin Raamatun kirjaa tai erillistä aihetta Raamatun opetuksiin perustuen. Jokainen voi ottaa osaa keskusteluun. Lapsille ja koululaisille on omat raamatuntutkisteluryhmänsä.

Jumalanpalveluksessa tulemme seurakuntaperheenä Jumalan eteen palvomaan häntä rukouksin, lauluin ja hiljentymällä kuulemaan hänen sanaansa. Ehtoollista vietämme neljä kertaa vuodessa ja se on avoin kaikille niille, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena Vapahtajanaan kirkkokunnasta riippumatta. Jumalanpalveluksen jälkeen on esirukouspalvelua ja mahdollisuus sielunhoitoon.

Nuorten pizzakirkot ja sapattiaamiaiset

Noin kerran kuukaudessa nuoret järjestävät Betel-kirkossa oman pizzakirkon klo 18 alkaen lauantai-iltana. Ajoittain meillä on myös sapattiaamiaisia ja nuorten oma raamatuntutkisteluryhmä. Lisätietoja pizzakirkkojen ja sapattiaamiaisten tarkoista ajankohdista löytyy Betel-kirkon Facebook-sivustolta. Kaiken ikäiset ovat tervetulleita näihin nuorten järjestämiin tilaisuuksiin.

Lisätietoja: Miika Helminen 0504913137

Lapset ja perheet

Lapset ovat tärkeä osa seurakuntaperhettä. Adventtikirkossa järjestetään monenlaista toimintaa alle kouluikäisille lapsille ja koululaisille. Lauantaisin eli sapattisin lapset ja koululaiset kokoontuvat omiin sapattikoululuokkiinsa raamattutunnin ajaksi. Sapattikoululuokka on lasten ikioma kirkko, jossa lauletaan, rukoillaan ja kerrotaan elävästi Raamatun kertomuksista. Siellä askarrellaan, leivotaan ja leikitään. Jumalanpalveluksissa lapsilla on oma kertomustuokionsa.

Seurakunnan lapset myös esiintyvät mielellään seurakunnan tilaisuuksissa. Erityisesti perhejumalanpalveluksissa on lasten esittämää ohjelmaa. Usein lapset ovat mukana musiikkijumalanpalveluksissa soittaen ja laulaen.

Lapset ja koululaiset viettävät myös erilaisia juhlasapatteja mm. pääsiäisenä, sadonkorjuuaikaan syksyllä ja jouluna. Silloin järjestetään monenlaista ohjelmaa koko perheelle. Juhlasapatteina saatetaan esittää erilaisia kuvaelmia, nukketeatteria tai nauttia yhdessä herkkupöydän antimista.

Lapset ja koululaiset ovat tehneet erilaisia retkiä mm. eläinpuistoon ja luontoon. On vierailtu kasvitieteellisessä museossa ja vaellusreiteillä Turun lähiympäristön retkeilyalueilla.

Kaiken toiminnan tavoitteena on, että lapset jo pienestä pitäen oppisivat tuntemaan rakastavan Jumalan, joka on heidän turvansa, ja Jeesuksen parhaana ystävänään.

Betel-kirkossa järjestetään myös mm. parisuhdeiltoja ja perheiden yhteisiä aterioita.

Olet sydämellisesti tervetullut mukaamme sapattikoululuokille, retkille ja perheille suunnattuun toimintaan!

Polunkävijät

Polunkävijätoiminta on seurakuntamme partiolaistoimintaa. Polunkävijät on suunnattu kouluikäisille ja toimintaa ohjaa Polunjohtaja yhdessä muiden ohjaajien kanssa. Kokoonnumme Betel-kirkossa sunnuntaisin. Lisäksi teemme retkiä ja olemme mukana erilaisissa seurakunnallisissa projekteissa, joissa tavoitteena on auttaa ja tuottaa hyvää mieltä lähimmäisille.

Osallistumme Suomen Adventtikirkon Polunkävijäleireille Kallioniemessä, Laukaassa, Pohjoismaissa ja myös muualla Euroopassa järjestettäviin suurleireihin.

Polunkävijätoiminnassa tutustumme Jumalaan ja Raamattuun, ja opimme tervehenkistä ja raitista elämää. Tutustumme myös kavereihin ja opimme yhdessätekemisen iloa sekä toisten huomioon ottamista.

Lähetystyö ja evankelioiva toiminta

Turun adventtiseurakunta haluaa toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä julistamalla sanomaa ihmiseksi syntyneestä, ristillä kuolleesta ja ylösnousseesta Jeesuksesta, joka palaa takaisin hakemaan omansa Jumalan luo ikuiseen elämään, sekä hänen elämää muuttavasta voimastaan. Teemme tämän jumalanpalvelusten, raamattutuntien, evankelisten kokousten ja pienryhmien kautta.

Jokainen seurakunnan jäsen voi osallistua evankeliumin sanomasta kertomiseen elämällään ja esimerkillään sekä sanoissa että teoissa. Sen lisäksi he voivat jakaa evankeliumin sanomasta kertovia lehtiä, kirjallisuutta, esitteitä ja Kirjeellisen raamattuopiston kortteja ystävilleen ja ympäristöönsä. Betel-kirkon ala-aulassa on ilmaista kirjallisuutta sisältävä kori, josta voi vapaasi otaa haluamaansa lukemista joko itselle tai muille jaettavaksi.

Betel-kirkon esittelyt

Frans Hannulan rakennuttamaa ja turkulaisen jugend-arkkitehti Frithiof Strandellin suunnittelemaa Betel-kirkkoa kutsutaan ajoittain Turun parhaiten varjelluksi salaisuudeksi. Hannulan-herätyksen tarpeisiin v. 1906 valmistuneeseen kirkkoon sekä adventtiseurakunnan toimintaan on mahdollista tutustua soittamalla numeroon 045 153 6343 (Ilmari) ja varaamalla ajan esittelylle.

Betel-kirkko on myös avoinna hiljentymistä ja tutustumista varten joka kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 12-15. Tervetuloa!