Uskomme rakastavaan Jumalaan, joka antoi oman poikansa Jeesuksen kuolemaan syntiemme tähden, jotta jokaisella, joka uskoo häneen voisi olla iankaikkinen elämä. (Joh. 3:16.)

Uskomme Jumalaan, joka on kiinnostunut ihmisestä ja hänen hyvinvoinnistaan. Jumala on ilmaissut pelastussuunnitelmansa ja antanut meille ohjeet hyvään elämään Sanassaan, Raamatun Vanhassa ja Uudessa testamentissa. Raamattu on ainoa oppimme ja uskomme auktoriteetti.

Uskomme, että Jumala neuvoo, ohjaa ja lohduttaa meitä Raamatun kautta, jota voimme ymmärtää Pyhän Hengen avulla. Jeesuksen lupauksen mukaan Pyhä Henki on annettu kaikille uudestisyntyneille uskoville ja se ilmenee heidän elämässään Hengen hedelmänä. (Joh. 14:16,17; Gal. 5:22, 23.) Pyhä Henki antaa seurakunnalle myös armolahjoja valintansa mukaan. Armolahjat on annettu seurakunnan rakentamiseksi ja evankeliumin eteenpäin viemiseksi. (1 Kor. 12: 4-11.)

Haluamme elää henkilökohtaisessa suhteessa Vapahtajaamme ja oppia jatkuvasti tuntemaan häntä paremmin, rukouksen, Raamatuntutkimisen ja elämänkokemustemme kautta. Haluamme noudattaa kaikkia hänen käskyjään, sapattikäsky mukaanlukien, sillä rakastamme Jeesusta ja tahdomme osoittaa rakkautemme olemalla hänelle kuuliaisia. (Joh. 14:15.)

Uskomme, että Jumala loi tavaan ja maan kuudessa päivässä ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi. Hän pyhitti seitsemännen päivän, eli sapatin, ja siunasi sen. (1 Moos. 2:1-3.) Sapatti on meille muistus Jumalan luomistyöstä ja Jeesuksen uhrikuolemasta, joka vapautti meidät synnin orjudesta. Sapattisin saamme levätä kaikista arjen huolista ja keskittyä Jumalan hyviin tekoihin.

Seitsemännen päivän adventisteina uskomme Jeesuksen lupaukseen siitä, että hän tulee takaisin näkyvällä ja kuuluvalla tavalla noutamaan omiaan kotiin, jota hän on mennyt meille valmistamaan. (Matt.24:30,31; Joh. 14:1-3.) Odotamme häntä ilolla ja hänen tuloonsa asti haluamme palvella ja auttaa lähimmäisiämme mahdollisuuksiemme mukaan. Haluamme kertoa kaikille vaikutuspiirissämme oleville hyvät uutiset Jeesuksen tarjoamasta pelastuksesta ja hänen lupauksestaan tehdä loppu synnistä ja kaikesta kärsimyksestä.

Lisätietoja Seitsemännen päivän adventistien opinkohdista löytyy osoitteesta https://www.adventist.fi/ ja https://www.adventist.org/en/

Turun adventtiseurakunnan historiaa

Adventistit ovat toimineet Turussa jo 1890-luvun loppupuolella, tiettävästi ainakin vuodesta 1894. Suomen ensimmäinen adventtiseurakunta oli perustettu Helsinkiin 1894.

Turun adventtiseurakunta perustettiin 5.8.1919 Aarne Yrjö Rintalan toiminnan aikana. Turussa koettiin silloin voimakasta hengellistä herätystä ja monet turvautuivat Jumalan armoon.
Toivo Seljavaaran toiminnan aikana 1930-luvulla evankeliumin sanoma kosketti jälleen monia ja seurakunnan jäsenmäärä lisääntyi lähes kahdella sadalla hengellä. Myös vuosina 1943-1947 Onni Halmisen ja hänen työtovereidensa työskentelyn aikana yli kaksisataa henkilöä liittyi seurakuntaan, heistä suuri osa oli nuoria. Nykyään seurakunnan jäsenmäärä on noin 340.

Turun adventtiseurakunta toimi aluksi Multavierunkadun varrella sijaitsevassa Ukkokodissa, sen jälkeen väliaikaisesti Toivo II:ssa Kaskenkadun ja Itäisen Pitkäkadun kulmauksessa. Oma kirkko hankittiin huhtikuussa 1936 Jarrumiehenkatu 6:sta. Kirkossa oli lähes 300 hengen kirkkosali. Betel-kirkkoon seurakunta siirtyi marraskuussa 1984.