Adv.kirkon logo Kasvis-ravintola


 

Tyttöjen solu
Omena

Soluelämää

Ovikello soi. Kello näyttää 18.00. Sisään astuu reippaita tyttöjä jutustellen iloisesti. Viikolla on tapahtunut taas kaikenlaista…Tarinoidessa menee helposti tovi aikaa ja siinä samalla napostellaan jotain pientä. On kiva nähdä muutenkin kuin kerran viikossa kirkossa ja kuulla mitä toiselle ihan oikeasti kuuluu. Lopulta vihdoin maltamme hiljentyäkin ja avata Raamatun ja päivän aiheen. Erilaisia aiheita on vuoden aikana tutkittu mm. armolahjoja ja Jumalan lakia. Aiheesta luetaan ja siitä keskustellaan usein vilkkaastikin.

Tyttö lukee


Iltaa olisi helppo jatkaa vaikka yöhön, mutta aivan liian pian kello raksuttaa jo paljon ja on aika vielä hiljentyä rukoukseen. Yhdessä on hyvä olla Jumalan edessä ja jakaa ylistystä, kiitosta ja rukousaiheita. Kun ilta päättyy, jää ilmaan leijumaan rauhallinen ja hyvä olo. Oven painuessa kiinni esiin vielä putkahtelee ajatuksia näistä viikoittaisista kohtaamisista…Tässä muutamia ääneen lausuttuja:



  • Kaikissa soluissa ei aina kolahda kaikki, mutta toisinaan sitten taas on joku asia, joka pysäyttää miettimään. Seuraavan viikon aikana asiat voivat olla muistissa ja siunauksia voi tulla pitkin viikkoa kun asiaa tulee mietiskeltyä ja siunauksia huomattua paremmin.


  • Se tuntuu hyvältä, että saa kuulla toisten kokemuksia, hengellisiäkin. Arjessa niitä ei tule samalla tavalla jaettua ja on ihana kuulla johdatuksesta, jota toisten elämässä on ollut.


  • Soluun tullessa voi usein olla pitkän päivän jälkeen sellainen olo, että väsyttää, eikä aina jaksaisi edes lähteä tulemaan. Joka kerta kuitenkin pois lähtiessä on kiitollinen, että on tullut. Aina jää jotain mieleen ja tuntuu hyvältä, että on pysähtynyt Jumalan asioiden äärelle.


  • Jos mieltä askarruttaa joku Jumalaa ja uskoon liittyvä asia (ainahan joku mieltä askarruttaa), on ihana, että voi pysähtyä kerrankin miettimään ja keskustelemaan toisten kanssa sellaisista asioista. On monta ihmistä, joilta saa näkökulmaa ja ymmärrystä asiaan.


  • On hyvä henki, kemiat synkkaa ja on helppo kertoa mitä ajattelee. Porukka johon kuulua, syntyy yhteenkuuluvuuden tunne ja uusia ystävyyssuhteita.


  • Täällä tulee rukoiltua yhdessä.


  • Aina saa muistutuksen siitä, että meillä on suuri Jumala.


Tyttöjen solu.

» Etusivulle